Skull

Friday, July 13, 2012

Ultras malaya

ape tu ?

aku yakin korang pun penah dengar isu ULTRAS MALAYA ... bukan ape , pade aku , aku sgt hormatkan perjuangan yang mereka buat walaupun ia hanya menjurus kepada bolasepak . info pasal ULTRAS MALAYA ni leh klik kat link ni .. ultras malaya . mereka ni ibarat askar , player ibarat jeneral , dan coach pulak ibarat raja . aku x segan silu puji dorang saampai macam ni , pasal aku tau ape yang di perjuangkan .. x suke dorang ? dorang cakap WE DONT CARE !!

salah seorang orang-orang yang awal-awal lagi join mereka ni adalah rakan sekampung aku sendiri , pada mulanya ada dia ajak aku join , ... aku ingt bende ni sume mengarut sebab tah pape nak nyanyi , macam la duk ENGLAND . tapi dalm x sedar dah dekat 7 taun dorang aktif dan terus berkembang , walaupun banyak isu termasuklah isu FAM yang x sudah-sudah .


bayangkan , setiap perlawanan pasukan harimau malaya mereka turun dan tampil memberi sokongan , walaupun susah walaupun payah .. inilah yang dikatakan semanagat .. !!!

aku sendiri pun pernah mengikuti beberapa perlawanan dan bersama melaungkan kata-kata dan nyanyian semangat buat pasukan harimau malaya ,.. satu perasaan berbeza timbul ,.. walau apa pun keputusan mereka tetap disitu , dan apabila tamat perlawanan , lagu NEGARAKU sekali lagi dinyanyikan , diwaktu semua penonton lain telah pun keluar dari stadium .. satu golongan yang berbeza nak dibanding kan dengan golongan lain , .. nak harapkan sesetengah orang menyanyikan lagu NEGARAKU ? waktu lagu di mainkan pun ko x berdiri , inikan menyanyi ...

mereka bukan hanya mahu suara mereka didengar , bukan sahaja mahu memberi semangat , tapi mereka memperjuangkan !! mereka memperjuangkan kerana mahu harimau malaya terkenal di mata dunia ...



 
dan satu perasaan berbeza yang aku rase tatkala bersame ultras malaya , rase semangat patriotik yang tinggi , mahu name MALAYSIA terkenal di mate dunia , mahukan perubahan , tapi bukan hanye menunggu perubahan , tapi aku sendiri terpanggil mahu lakukan perubahan.

hebatnye , padahal aku hanye mule dengan menyokong pasukan bola sepak je , tapi satu perasaan yang timbul , cukup berbeza ... 


aku ingat aku sorang je yang rase camni , rupe-rupe mnye dikalangan komrad ultras malaya sendiri ade yang bekerjaya professioanal . cikgu , bisnesman , kontraktor , yang keje sendiri xyah cakap la , belambak ... ramai jugak yang sebenarnye x suke ngan dorang ni , tapi korang kene ingat dorang ni berpendirian dan berfalsafah tinggi , yang belajar tinggi pun ramai .. kalo kita nak beruabah mestilah bersame dengan kalangan orang yang mahu kan perubahan .. betul x ?

ok , senang cite gini la .. ape kate korang pun ambik tindakan yang same macam pe aku dah buat , ? bukan ape , selain dari dpt memberi semangat pasukan tercinta , mane tau korang pun dapat rasekan ape yang aku dan komrad-komrad ultras malaya dah rase ? fikirkan wahai kawan .... berubah lah !!! turun je , dapat tengok bola , dapat bagi semangat ... yang paling penting , mungkin anda juga mahu berubah ...


 SELAMANYA HARIMAU MALAYA
SELAGI KITA BERNYAWA
OH MALAYSIA
KAU KEBANGGAAN KU




2 comments:

  1. mmg besr entry .. rase bersemangat !! chayokkk

    ReplyDelete
  2. thanks berries , .. semangatkan lagi dirimu ....

    ReplyDelete